Blåmärken på knäna

Ja det är precis vad jag har efter att ha ramlat några gånger med skridskorna. Jag har åkt skridskor hela helgen. Det var superkul :D jag ska åka skridskor imorgon efter skolan också. Måste ju utnyttja denna fina möjlighet nu när det äntligen är hållbar is att åka på.

Igår åkte vi skridskor på allvaret. Det var jag, Vicke, Malin, Emma, Emelie, Calle, Elin, John och Mimmi. Vi samlades hemma hos Elin, sen gick vi i ett långt led till isen för att skotta. Det tog inte speciellt lång tid att skotta så man kunde börja åka ganska fort. Vi åkte i ca 2 timmar, sedan var det mat hemma hos Elin. Det bjöds på någon kyklingcurrygryta och ris. Det vr verkligen jättegott. Vi skulle egentligen gått tillbaka till isen efter maten, men vi orkade inte så vi chillade och snackade istället. Elin och Emelie pusslade lite på Elins pusselboll också. Dagen blev verkligen jättelyckad. Något sånt här måste göras lite oftare tycker jag :)

På kvällen sov Cajsa över här. Vi kollade på livet enligt Rosa och käkade godis. Det var nice. När vi vaknade kollade vi klart på resterande avsnitt på Rosa. Jag älskar livet enligt Rosa!!
Efter lunch bestämde vi oss för att åka lite skridskor :D Vi cyklade först förbi Malins hus och hämtade upp henne. Sedan åkte vi hem till Cajsa och hämtade snöskyfflar eftersom att vi var ganska säkra på att vi var tvunga att skotta fram isen.... Det gjorde vi ju med. Det tog ca en halvtimme att skotta upp allt, men det var de värt. Vi åkte skridskor till halv 6. Det var nice. Jag ska nog åka skridskor imorgon efter skolan också. Jag längtar redan!! :)

Jag har tyvärr inga bilder från helgen, men  om ni vill se bilder från i Lördags när vi var hos Elin så kan ni ju checka in Emma s blogg. Ni får nog bläddra ner lite ;)

Vi hörs imorgon!




en brunbild från i somras, vill ha sommar nu!!


Kommentarer

Speak up!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0