redan tröttnat lite...

Nu har jag redan börjat tröttna smått på bloggen -.-

Idag har det varit skola, jag kan ju lova att Cajsa och jag hade roligast på hemkunskapen :)
Vi skulle nämligen panera och steka fisk, till det skulle man koka potatis och göra sås. Men jag och Cajsa ville inte äta maten för att vi har hemkunskap precis på morgonen och då har man ju precis ätit frukost, men man behöver inte äta maten om man inte vill eftersom att det viktigaste är att göra den.

Ja vi gjorde ju som man skulle, panerade och stekte fisken och kokade potatis, vi hoppade över att göra såsen.
Men sen kommer läraren och säger att man måste göra sås, och det orkade inte jag och Cajsa, så vi typ gjorde en påhittad sås, hihi, med typ ägg, mjölk, socker, citruskrydda och chilisås, vi skrattade så vi höll på att kissa på oss.
Sen kommer ju läraren och vill smaka på såsen !!!!! Jag och Cajsa sa bara:
- NEEEJ!! det vill du inte!!!
och läraren:
- Jodå den är säkert god.
Hon bara sprang och spottade ut såsen sen och sa till oss att va var tvungna att göra såsen efter receptet.
Det var en riktigt kul lektion.

Sedan har ju dagen rullat på.
Nu sitter jag som vanligt vid datorn, hihi, och jag har inte fått några läxor än!! Jag är väldigt tacksam för det :)
Nu ska jag nog snart äta lite :) är hungrig.
Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Julia!



Kul att läsa vad du skriver. Roligt att höra och läsa vad du har för dig mellan gångerna vi ses. Stackars hemkunskapsfröken´!! Vem har du i hemkunskap? Har du kanske Lilian Wallin??

Vi ses nog till helgen och i kyrkan på söndag. Jag är gudstjänstvärd plus kaffekokare.

Jag måste säga att du är väldigt duktig i det svenska språket, både vad det gäller och stavning och meningsbyggnad.

Ha det så bra tills vi ses och hälsa resten av familjen.



Kram mormor

2009-01-13 @ 17:59:54
Postat av: Mormor

Just det, nu skriver jag själv lite tokigt som du ser i den sista meningen, men du förstår nog hur det ska vara egentligen / Mormor

2009-01-13 @ 18:01:48

Speak up!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0