OMG vad dagen gick fort!

Skola idag, roligare än vad jag förväntat mig :D

Först hemkunskap, vi skulle laga ris (eller couscous om man ville), kykling och göra tomatsås (denna gången gjorde vi såsen efter receptet) Innan vi började att laga maten gick vi igenom lite grejer, som att inte ha kyklingen nära andra livsmedel och de misstaget gjorde vi ju såklart två gånger. Första gången var när jag skulle hacka löken till tomtasåsen, jag hade nämligen varit och hämtat kykling och lagt de i en djup tallrik. När jag stog och hackade löken på en skärbräda skriker Matilda:
- JAG LA KYKLINGEN PÅ SKÄRBRÄDAN INNAN !!
och jag svarade
- MEN KUNDE DU INTE LÅTA DEN LIGGA PÅ TALLRIKEN ?!!!!!!!!!
Aja så det var ju bara att slänga löken och diska skärbrädan och hämta en ny lök.

Det andra misstaget skedde när Matilda kokade couscous, då hade hon ju tagit sleven som jag hade lagt upp kyklingen på fatet med, så då var det ju bara att koka ny couscous!! hihi! En mycket rolig lektion.

Nu har jag jobbat färdigt med So:n, den är helt färdig nu!!! skönt, för imorgon är det redovisning ;)

Men ska äta nu hejsvejs!


Jag och Cajsa på nyårsafton!!

Kommentarer

Speak up!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0